FANDOM

Wiele fanów Vocaloid stworzyło fanowskie wokale i postaci, które są nazywane fanowskimi Vocaloidami (z ang. Fanmade Vocaloid) lub w skrócie Fanloidami. Niektóre z nich prezentują się jedynie wizualnie, nie mają własnych głosów, inni za to używają odpowiedniego ustawienia parametrów głosu do stworzenia Fanloida. Są setki Vocaloidów, z tego też powodu tylko niektóre z Fanloidów są oficjalne i zatwierdzone przez oryginalnych twórców postaci, na której są bazowane.

300px-Image VocaloidVariants byAnalog-jack.jpg

Niektóre z fanowskich Vocaloidów, przedstawione razem z oryginalnymi Vocaloidami firmy Crypton.

Rodzaje Fanloidów Edytuj

Są różne rodzaje Fanloidów, gatunki ich są wymienione poniżej.

Oryginalne postaci Edytuj

Oryginalne postaci Vocaloid (nazywane OC Vocaloidami) to Fanloidy nie posiadające konkretnej bazy, na podstawie której zostały stworzone. Są one oddzielnymi postaciami, niekoniecznie związane z Vocaloidem lub innym Fanloidem.

Maskotki Edytuj

Maskotki są często parodią już istniejących Vocaloidów, często nie posiadają własnego głosu.

Zamieniona płeć Edytuj

Niektóre Fanloidy są odwróceniem płci postaci, na której są wzorowane (nazywane też genderswap). Najczęściej ich głosy powstają w wyniku zmiany parametrów wokalu danego Vocaloida, aby brzmiał bardziej kobieco lub męsko.

Odmłodzone Edytuj

Jest wiele Fanloidów, które są odmłodzonymi wersjami oryginalnych postaci. Mają one czasem własną konfigurację głosu, która sprawia, że faktycznie brzmią młodziej.

Boukaloid Edytuj

Jedynym oryginalnym Boukaloidem jest Akita Neru, jednak fani zaczęli tworzyć własne postaci, będące często "trollami" i uciążliwymi osobami lubiącymi powodować problemy. Niektóre z Boukaloidów mają na celu być przeciwko Vocaloidom i Miku, ale w ukryciu chcą zostać akceptowane przez innych.

Voyakiloid Edytuj

Voyakiloid to grupa prezentująca Fanloidy, które są "błędem". Nierzadko postaci te są przygnębione i smutne, na odwrót niż oryginalni bohaterowie. Voyakiloidy są odzwierciedleniem frustracji, która powstaje, gdy chcemy aby Vocaloid śpiewał dobrze, choć nie zawsze tak jest.

Yandeloid Edytuj

Yandeloidy to postaci Vocaloid będące yandere, reprezentujące niestabilne osoby, początkowo będące przymilne wobec swojego ukochanego, jednak przez ich "destrukcyjny" charakter, dochodzi potem do używania przemocy i zastraszania.

Hagane Vocaloidy Edytuj

Rodzina Hagane to Vocaloidy przeznaczone do heavy metalowych i death metalowych piosenek. Wiele Hagane Vocaloidów ma swoją własną konfigurację głosu, która odpowiednio go zmienia, aby pasował do wyżej wymienionych gatunków muzyki.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki